25 May 2010

KONVOI KE GAZA BERTOLAK DARI PELABUHAN ANTALYA, TURKI

25 Mei 2010, Selasa (K. Lumpur) - Pasukan Konvoi ke Gaza dengan Misi Kemanusiaan untuk rakyat Gaza di jangka berlepas dari Pelabuhan Antalya, Turki pada 10.00 pagi ini waktu Malaysia (waktu tempatan 9.00 malam).

Menurut wakil kami Tn Hj Jamuliddin Hj Elias yang juga Timbalan Presiden AMAL Malaysia, beliau akan berlepas malam ini waktu tempatan. Berikut adalah sms yang di hantar oleh beliau dari Pelabuhan Antalya, Turki : "Salam, Dari Istanbul 22 Mei ke Angkara 7jam by bas. 23 Mei ke Port Antalya 8jam by bas. 24 Mei jam 9pm boarding kapal bersama lebih 100 Ngo seluruh dunia.selps subuh (waktu M'sia 10am 25 Mei ) kami ke Gaza 15jam.


Jangkaan jika tiada gangguan 15 hari (selesai) info terbaru 16 kapal perang israel dan ratusan kapal lanun (Israel army menyamar) sudah ada di Lautan Mediterranean) kami standby 3 bulan, akan berusaha masuk dgn apa cara sekali pun. Jika sy meninggal dunia, sy mohon maaf zahir batin C Husin fwd kwn2, umi fwd adik beradik (YDP MPK tlg maklum pd full council), YB Dr Rani maklum kwn2 (now, sy boarding Kapal go to Gaza..Hj JE at port Antalya, Tukri."

Menurut beliau lagi sewaktu di wawancara secara langsung oleh wartawan Radio IKIM.FM pada 10.00 malam tadi, beliau mengharapkan sangat doa dari rakyat Malaysia dan berterima kasih di atas sokongan. Sumbangan dari rakyat Malaysia untuk Ummat Palestin akan beliau usaha untuk sampaikan sendiri kepada mereka sebab ini adalah amanah yang telah di berikan kepada beliau oleh rakyat Malaysia khususnya.

Petikan dari http://www.amalmalaysia.net/

No comments:

Post a Comment