02 September 2010

PROGRAM KEMASYARAKATAN IHYA' RAMADHAN DEWAN MUSLIMAT PAS SHAH ALAM

Sudah menjadi lumrah bagi Dewan Muslimat PAS Shah Alam (DMPSA) menghidupkan Ramadhan (Ihya' Ramadhan) melakukan amal kebajikan dan menghargai golongan kurang upaya dan bernasib baik. Setiap tahun di bulan yang mulia, DMPSA menganjurkan majlis ini bagi meraikan golongan kurang berkemampuan agar mereka juga dapat merasai nikmat kurniaan Allah terutama ketika menjelang tiba Hari Lebaran.

Program Kemasyarakatan  Ihya' Ramadhan kali ini telah diadakan pada 31 Ogos 2010 baru-baru ini di Dewan MBSA Seksyen 17. Majlis ini diadakan bagi meraikan golongan warga emas, orang kurang upaya (OKU), fakir miskin, ibu tunggal dan anak yatim. Seramai hampir 300 orang yang diraikan hadir setelah dikenalpasti melalaui cawangan diseluruh Parlimen Shah Alam. Mereka menerima sumbangan berupa duit raya dan keperluan harian. Dana sumbangan diperolehi daripada ahli dan pendokong PAS serta masyarakat setempat yang menyokong aktiviti DMPSA ini.

Majlis telah dirasmikan oleh YB Khalid Samad, YDP PAS Shah Alam merangkap Ahli Parlimen Shah Alam. Dalam majlis itu juga penerima sumbangan turut disajikan dengan tazkirah berkenaan penghayatan Ramadhan oleh Us Azmi Suhaili Sehat.

Sumbangan-sumbangan telah disampaikan oleh YB Khalid Samad dan isteri serta Pn Zarina - Ketua DMPSA.

Jazakumullahu khair kepada semua penyumbang dan petugas Ihya' Ramadhan DMPSA.

1 comment:

Post a Comment